Sunday, November 22, 2015

بزرگ ترين خطر

صورت مساله

نمايش انتخابات براي نظام خيلي مهم و حياتي است؛ از اين رو هر دو باند، باب جنگ جديدي را آغاز كرده اند/ خامنه اي با بحث نفوذ شروع اين جنگ را اعلام كرد و بعد هم با دستگير كردن برخي از نفرات مطبوعاتي باند رقيب، از «حرف» به «عمل» پا گذاشت. با حضور مستقيم خامنه اي دراين جنگ، باند مقابل به دليل اينكه ضعف مفرط خامنه اي را مي داند؛ نه تنها عقب نشيني نكرده و بازي را به حريف واگذار نكرده است؛ بلكه كوتاه بيا هم نيست و مي خواهد هر طور شده از اين انتخابات سهم خود را از قدرت بگيرد.
بنابراين، حضور مستقيم خامنه اي از اين باند و روحاني از طرف ديگر عرصه جنگ مطبوعاتي را يك مدار بالا كشيده‌اند. .





انتخابات اسفند و اهميت آن

 1. نمايش انتخابات در حكومت هميشه محل تشديد جنگ و دعواها در درون نظام بوده است ولي نمايش انتخاباتي كه در اسفند ماه در پيش روي حاكميت آخوندي است. به گفتة خودشان حساسترين و خطرناكترين سرفصل براي نظام به حساب مي آيد. چرا كه نظام، زهر اتمي را خورده است و زهر سوريه و زهر منطقه يي و زهر اجتماعي و زهر حقوق بشر هم در راه مي باشد. آثار زهر به صورت كلي نظام و به صورت مشخص خامنه اي را ضعيف مي كند. از اين رو باند رقيب در فكر گرفتن سهم بيشتري از قدرت سياسي و اقتصادي از قدرت است. خامنه اي نيز كه به خوبي حواسش جمع منافع ولايتش است، تمام تلاش خود را مي كند كه كمترين امتياز را به رقيب بدهد. بنابراين؛ انتخابات اسفند مشخص مي كند كه بعد از برجام وبرشام و. . . سهم هركس در قدرت و حاكميت و قبضه امور اقتصادي و. . . تا كجاست؟

2. كليد اين جنگ تبليغاتي را خامنه اي با مطرح كردن بحث نفوذ روشن و تعدادي از نفرات باند مقابل را دستگير كرد و اين جنگ را از جنگ لفظي به جنگ عملي كشاند و متقابلا روحاني نيز شخصا وارد شده و ضربه مقابل را به حريف وارد كرده تانشان بدهد كه به هيچ وجه قصد عقب نشيني ندارند.

اقدامات «عملي» هر دو باند

با گسترش جنگ لفظي به اقدامات عملي، جنگ دو باند وارد يك فازجديدي شده است مي خواهيم بدانيم كه اهرم‌هاي مادي كه هر كدام از باندها در اختيار دارند چيست و چگونه از آنها در برابر رقيب استفاده مي شود. .
1. باند ولي فقيه با در دست داشتن اهرم سپاه و قوه قضائيه و. . . اقدام به بگير و ببند كرده است و اين طور كه پيداست قصد دارد آن را گسترش بدهد / در اين رابطه سايت خود خامنه اي شبنامه اي تحت عنوان خيانت بزرگ درست كرده و به نيروهاي خودش رهنمود داده كه آن را تكثير و در مساجد و اماكن مختلف پخش كنند،
2. روحاني هم در مقابل، با در دست داشتن وزارت ارشاد، اهرم يارانه‌ها را دارد و روزنامه‌هاي باند رقيب را به قطع يا كاهش يارانه تهديد كرده و مي گويد؛ پول دولت را بدهيم كه عليه اقتدار دولت مصرف بشود؟! و به موازات بگير و ببند‌هاي سپاه اين تهديد را عملي كرده و يارانة روزنامه‌هاي طرفدار دولت را خيلي كم كرده و آنها را تحت فشار مادي قرار داده است. به همين دليل مطبوعات باند خامنه اي، به عنوان اعتراض، همايش روحاني را تحريم رسانه اي كردند.

نتيجــــه

1. جنگ مطبوعات و رسانه ها، يك جبهه و يك بخش از جنگ فراگير انتخابات يا در واقع جنگ هژموني است. يعني در اصل، دعوا در واقع بر سر دو استراتژي و دو خط متفاوت بين دو باند است كه لزوماً يكي بايد ديگري را حذف كند.
2. روحاني به شكل واضحي تضاد باند‌هاي نظام را تحت عنوان «ناهماهنگي راهبردي، برزگترين خطري كه مي تواند كشور را تهديد كند»، نام گذاري كرده است بنابراين؛ تضادهاي دروني نظام هرچه شدت بيشتري مي گيرد؛ لاجرم به همان ميزان كليت نظام ضعيف و ضعيفتر شده و به قول روحاني به مثابه «بزرگترين خطر» يا همان «خطر سرنگوني» سرباز مي كند.
3. به موازات ضعيف شدن نظام و رفتن به سمت «بزرگترين خطر» نظام آخوندي هيچ اهرمي جز تشديد سركوب ندارد و درهمين رابطه نيروي انتظامي از 40برابر كردن گشتهاي ارشاد خبر داده است و اين نشان مي دهد كه تا كجا از فضاي انفجاري جامعه نگران هستند.
4. از اين رو مي توان نتيجه گرفت كه انتخابات، يك فرصت بي مانند براي جنبش آزاديخواهانة مردم ايران براي تحقق همان «بزرگ ترين خطر» يا «خطر سرنگوني» نظام در پيش روي ماست..




0 comments:

Post a Comment